خريد سايت |
يك كلينيك پزشكي مجموعه اي از حوزه ها و فعاليت هاي بسيار پيچيده را در اختيار دارد. با اين حال، يك سه پايه وجود دارد كه در آن سه ناحيه يك كار پشتيباني ضروري را انجام مي دهند تا هر فرآيند كاري اتفاق بيفتد. اين مناطق عبارتند از تلفن، برنامه زمان بندي و پذيرش. تلفن جايي است كه جادوي كلمات رخ مي دهد. اين اساساً به اين دليل است كه مشتريان از حسي كه براي «آگاه شدن» از پيام نرم افزار مديريت كلينيك استفاده ميكنند، شنوايي است. به اين ترتيب، آنچه گفته مي شود و نحوه بيان آن همه تفاوت را ايجاد مي كند. همچنين لازم است كه نحوه انجام يك تماس تلفني در مراحل مختلف آن را بدانيم و بدانيم تا بتوانيم بهترين نتيجه را براي موفقيت در خدمات پزشكي كسب كنيم. كار برنامه ريزي بايد به گونه اي برنامه ريزي و اجرا شود كه پتانسيل كاري پزشكان به حداكثر برسد. براي تحقق اين امر نياز به تكنيك و خلاقيت است. ميز پذيرش جايي است كه خدمات به مشتريان رو در رو انجام مي شود. در اين لحظه، همراه با يك ارتباط كلامي مؤثر، متغيرهاي ديگري نيز توسط مراجع مشاهده مي شود و بر تصوير ادراكي كه از كلينيك و كاركنان آن ايجاد مي كند، تأثير مي گذارد. براي درك بهتر ارتباط، با توجه به كانال هاي آن، مي توان آن را به دو دسته كلامي و غيركلامي تقسيم كرد. در هر شكل ارتباطي، بايد توجه داشت كه هميشه چيزي كه شما ارسال مي كنيد دقيقاً همان چيزي نيست كه گيرنده درك مي كند. اين به اين دليل است كه بين فرستنده و گيرنده، يك سري متغير وجود دارد كه ممكن است با تغيير درك عمل كنند. هرچه درك گيرنده دقيق تر باشد، ارتباط موثرتر خواهد بود. به اين ترتيب، براي رسيدن به دقت هر چه بيشتر، شناخت و كنترل مكانيسم هايي كه ممكن است باعث ايجاد اعوجاج در ارتباطات شوند، مهم است. علاوه بر اين، ويژگي هاي رواني و شخصيت نيز بر درك پيام تأثير مي گذارد. با اين حال، براي كنترل اين متغيرها نمي توان كاري انجام داد. توجه دقيق و تكنيك نرم افزار مديريت كلينيك در حين انتقال امري ضروري است، به طوري كه ما بتوانيم با كمترين ميزان تحريف در درك، تا حد امكان مؤثر ارتباط برقرار كنيم. هنوز در مورد ارتباط بايد به تأثير كلمات در ارتباط با مشتري توجه ويژه اي داشت. هر كلمه معناي خود را دارد كه بسته به زمينه، به جهات مختلفي اشاره مي كند. در انتخاب مناسب ترين ها براي رسيدن به اهداف در ارتباط بايد دقت كرد. سرعت درك زمان ممكن است بسته به موقعيت و شرايطي كه افراد در آن قرار مي گيرند متفاوت باشد. درك زمان انتظاري كه مراجعه كننده در داخل كلينيك مي گذراند بايد تا كوچكترين جزئيات مديريت شود كه ممكن است زمان انتظار را خوشايندتر كند. و تجربه كمتر بد. درك اهميت برنامه ريزي و مديريت دقيق اتاق انتظار كه در آن مراجعان در داخل كلينيك حضور خواهند داشت و دائماً اين مناطق را با سطح كيفي بالايي در نگهداري آن حفظ مي كنند، ضروري است. مجموعه اي از اقدامات ممكن است براي اين مكان ها برنامه ريزي شود، مانند: مجلات، قهوه، موسيقي محيطي، تلويزيون، اتصال و غيره. علاوه بر اين، سوالات مربوط به محيط مانند نور، دسترسي و امكانات رفاهي نيز بسيار مهم هستند. درك زمان هر يك از اينها بايد قبلاً به روشي فني تجزيه و تحليل شود تا بتوان از آن به درستي استفاده كرد و به طور كامل به هدف خود كه آگاهي از زمان مشتري به بهترين شكل ممكن است، دست يافت. نمايشي كه كارمندان به ساير افراد دارند، تصوير حرفه اي آنهاست. مي توان گفت كه اين تصويري است كه آنها به افرادي كه با آنها در تماس هستند، ارائه مي دهند. اين تصوير از متغيرهاي بي شماري مانند: مراقبت از ظاهر، ارتباط و غيره تشكيل شده است. هر يك از اين متغيرها در صورت تمايل به داشتن يك تصوير مثبت، تعداد نقاطي را كه بايد كنترل شوند، تشكيل شده است. علاوه بر اين، رفتار اخلاقي به طور فزاينده اي وزن بيشتري در شكل گيري تصوير حرفه اي يك كارمند داشته است. مشتريان در حال حاضر بيش از هر زمان ديگري به اين مسائل توجه دارند و براي كاركنان اخلاقي كه هدف اصلي آنها در كار، رفاه مشتري است، ارزش قائل هستند. همه متغيرها همراه با اين اطلاعات بازتابي را تشكيل مي دهند كه توسط ديگران درك مي شود. بنابراين، آگاهي از اين موضوع و مديريت دقيق تصويري كه هر يك در انعكاس خود ميگذارند بسيار مهم است، زيرا داشتن ديدگاه مثبت از مراجع و جامعه براي موفقيت حرفهاي پزشك تعيينكننده است. داستان هايي از موقعيتهاي زندگي واقعي به ما اندازهگيري دقيق تري از آنچه اتفاق افتاده است و آنچه ممكن است در آينده رخ دهد، مي دهد. اين گواه واقعي اين است كه چه چيزي ممكن است در شرايط خاص كار كند يا نه. بنابراين، اين داستان ها به منبع مهمي براي يادگيري تبديل مي شوند كه ممكن است باعث شود مسير خود را تغيير دهيم، بدون اينكه مجبور باشيم در موقعيتهايي قرار بگيريم كه به راحتي ميتوان از آنها اجتناب كرد. آنها همچنين دادههاي ارزشمندي را به ما ميدهند كه به ما در برنامهريزي براي استراتژيها و اقداماتي كه ممكن است مشكلات احتمالي را پيشبيني كرده يا از آن جلوگيري كنند يا حتي سرنخ هايي از آنچه مي تواند به خوبي كار ميكند به ما بدهد، كمك مي كند. مثالهايي كه در اينجا گفته ميشود، نمونههايي هستند كه به نرم افزار مديريت كلينيك در يادگيري و برنامهريزي كمك ميكنند و هدفشان رضايت مشتري است. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
براي درك بهتر مشتري بايد بازار را نيز درك كرد و اين مسيري است كه مديريت بهتري در بخش خدمات سلامت داشته باشد. مشتري دليل وجود كلينيك است. بنابراين، براي بقاي كسب و كار، بسيار مهم است كه با اين چهره حياتي همسو باشيد. در بخش سلامت، تعيين بيمار يا مددجو باعث ايجاد بحث و شك و ترديد خاصي مي شود كه بهترين كلمه براي شناسايي آن چيزي است كه دليل همه كارها و مطالعات پزشك و تيم است. براي نتيجه گيري، لازم است مفهوم مشتري و بيمار را به طور كامل مورد تجزيه و تحليل قرار دهيم، ريشه آنها را جستجو كنيم، دليل آنها را بررسي كنيم. همانطور كه گفته شد، ما سپس به مفهوم مشتري باز مي گرديم. مفهوم مشتري را نمي توان تنها به عنوان بيمار در نظر گرفت. يك سري عوامل در اطراف مراجعه كننده و كلينيك وجود دارد كه براي موفقيت بخش سلامت نيز بسيار مهم است. همچنين، ما بايد بهتر بفهميم كه مشتري از بخش بهداشت چه ميخواهد، چه چيزي در يك مشاوره به دنبال آن است، و اين داده ها را با اطلاعات مرتبط با مشخصات مشتري كه امروز در مطب دكتر ميبينيم، مطابقت دهيم. مربوط به خدمات به طور تصاعدي در حال رشد و همچنين تقاضاي آنها براي خدمات كلينيك. ذكر اين نكته ضروري است كه حتي زماني كه تلاش زيادي براي انجام يك كار با كيفيت انجام مي شود، مشتريان ناراضي هميشه وجود خواهند داشت و همچنين آگاهي از نحوه برخورد با موارد نارضايتي را بسيار مهم مي كند و آنها را به منبع يادگيري و وفاداري مشتري تبديل مي كند. درك بهتر اين جنبه هاي پيچيده مرتبط با مشتري، ما را با ابزار هاي بهتري براي رويارويي با يك بازار رقابتي و پراكنده رو به افزايش، مجهز ميكند، جايي كه كسري متعلق به هر حرفه اي هميشه با متخصصان جديدي كه هر روز هجوم مي آورند، به اشتراك گذاشته مي شود. اين امر كار در حوزه سلامت را به اميد كسب و حفظ فضاي حرفه اي به يك چالش روزانه تبديل مي كند. چگونه مي توان در كلينيك خود مشتريان وفادار داشت؟ براي پاسخ به اين سوال، ابتدا بايد درك كنيم كه وفاداري را مي توان به "رابطه پايدار و طولاني مدت بين پزشك و كاركنانش و مشتري" ترجمه كرد. در حال حاضر دستيابي به اين وفاداري روز به روز چالش برانگيزتر مي شود و نيازمند تلاش بيشتر و تخصصي تر خدمات بهداشتي درماني در برنامه ريزي و اجراي اقدامات و تلاش براي اين هدف خاص است. به اين ترتيب، سرمايه گذاري در حوزه CRM (مديريت ارتباط با مشتري)، كه در آن كلينيك نيز ابتكار عمل در ارتباط با مشتري را به عهده مي گيرد، بسيار مهم است. اين تماس ها با دقت در اهداف از پيش تعيين شده برنامه ريزي و اجرا مي شوند و در چارچوب قوانين و مقررات اخلاقي، سعي مي شود از طريق وفاداري مشتري، رابطه با مشتري را ادامه دهند. بنابراين، پارادايم سنتي در رابطه خدمات بهداشتي و مراجعين شكسته مي شود و در جايي كه قبلا فقط مشتري براي جستجوي خدمات پزشكي ابتكار عمل مي كرد، در اين مدل جديد خدمات نيز ابتكار عمل براي تماس با مراجعين را بر عهده مي گيرد. انتخاب يك عضو جديد براي عضويت در كاركنان وظيفه اي است كه به مهارت، تكنيك و خلاقيت زيادي نياز دارد. از استخدام تا گزينش، همه مراحل مهم هستند. انتخاب كانديد سهم اساسي خود را در رشد و موفقيت يا عدم موفقيت يك سرويس بهداشتي به همراه خواهد داشت، بنابراين انتخابي حياتي براي تعريف عملكرد خدمات است. انتخاب يك كانديد بر اين فرض استوار است كه رفتار آينده اين كارمند جديد همان چيزي است كه كلينيك به آن نياز دارد و به دنبال آن است. در اين مورد، ما در مورد پيش بيني آينده صحبت مي كنيم و اين يك كار بزرگ است كه براي انجام آن نياز به آمادگي فني بالايي دارد. كارمند يك درمانگاه نقطه اتصال بين مراجعه كننده و پزشك است. از طريق اين شخص بخش بزرگي از فرآيند ارتباط بين پزشك و بيمار به ويژه در مواردي كه زمان بندي مشاوره، معاينات و اقدامات انجام مي شود، انجام مي شود. بديهي است كه نمي توان تنها به اين موضوع ادامه داد، زيرا كار اين متخصصان پيچيده است و شامل تعداد زيادي از وظايف متنوع است كه عملكرد خدمات بهداشتي را ممكن مي كند. پيچيدگي فرآيند انتخاب بستگي به در دسترس بودن منابعي دارد كه خدمات بهداشتي ارائه مي كند. در كلينيك هاي كوچك و متوسط، تكنيكي كه بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد مصاحبه است. مطمئناً اين يك تكنيك بسيار مورد استفاده است، اما بايد به خوبي آماده شود تا به درستي اجرا شود و واقعاً نتايجي را نشان دهد كه به بهترين انتخاب در ميان نامزد ها كمك مي كند. براي تحقق اين امر لازم است مصاحبه به صورت مرحله اي انجام شود و اقدامات لازم براي توسعه و به كارگيري صحيح تكنيك انجام شود. در كلينيك، داشتن كادري آماده براي پذيرايي و ملاقات با مراجعان به روشي انساني، كارآمد و دقيق، مستلزم سرمايه گذاري در آماده سازي و ادامه آموزش آنها است. مفهوم آموزش مداوم بايد در برنامه ريزي اقداماتي كه هدف آنها آماده سازي كاركنان است وجود داشته باشد. يك تمرين وقت شناس نمي تواند نتايج طولاني مدت مورد نظر را به دست آورد. سرمايه گذاري در تداوم يادگيري و توسعه مداوم ضروري است. هنگام برنامه ريزي براي استراتژي ها در اين زمينه، مهم است كه حوزه هاي دانشي را كه در اين سرمايهگذاري وجود دارد، ايجاد كنيد، و اهميت توسعه مهارت هاي مورد نياز براي كار در گروه ها را به خاطر بسپاريد. بنابراين، مهم است كه توسعه كاركنان نه تنها در دانش فني مربوط به حوزه كاري بلكه در كار و زندگي مشترك به عنوان گروه نيز باشد. ابزارهاي بي شماري براي استفاده در هنگام آماده سازي كاركنان وجود دارد، اما ضروري است كه هر يك از اين گزينه ها با تكنيك هاي دقيقي كه امكان دستيابي به نتايج قابل قبول را فراهم ميكند، استفاده شود. در اين اثر نيز تأكيد بر اهميت تكثير دانش ضروري است. هر كارمند بايد هميشه دانشي را كه به دست آورده است با كاركنان به اشتراك بگذارد تا آموخته هاي خود را چند برابر كند. اگر در طول اجراي آموزش تكنيك كافي و برنامه ريزي مشخصي وجود نداشته باشد، سرمايه گذاري به هدر مي رود. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
براي درك بهتر مشتري بايد بازار را نيز درك كرد و اين مسيري است كه مديريت بهتري در بخش خدمات سلامت داشته باشد. مشتري دليل وجود كلينيك است. بنابراين، براي بقاي كسب و كار، بسيار مهم است كه با اين چهره حياتي همسو باشيد. در بخش سلامت، تعيين بيمار يا مددجو باعث ايجاد بحث و شك و ترديد خاصي مي شود كه بهترين كلمه براي شناسايي آن چيزي است كه دليل همه كارها و مطالعات پزشك و تيم است. براي نتيجه گيري، لازم است مفهوم مشتري و بيمار را به طور كامل مورد تجزيه و تحليل قرار دهيم، ريشه آنها را جستجو كنيم، دليل آنها را بررسي كنيم. همانطور كه گفته شد، ما سپس به مفهوم مشتري باز مي گرديم. مفهوم مشتري را نمي توان تنها به عنوان بيمار در نظر گرفت. يك سري عوامل در اطراف مراجعه كننده و كلينيك وجود دارد كه براي موفقيت بخش سلامت نيز بسيار مهم است. همچنين، ما بايد بهتر بفهميم كه مشتري از بخش بهداشت چه ميخواهد، چه چيزي در يك مشاوره به دنبال آن است، و اين داده ها را با اطلاعات مرتبط با مشخصات مشتري كه امروز در مطب دكتر ميبينيم، مطابقت دهيم. مربوط به خدمات به طور تصاعدي در حال رشد و همچنين تقاضاي آنها براي خدمات كلينيك. ذكر اين نكته ضروري است كه حتي زماني كه تلاش زيادي براي انجام يك كار با كيفيت انجام مي شود، مشتريان ناراضي هميشه وجود خواهند داشت و همچنين آگاهي از نحوه برخورد با موارد نارضايتي را بسيار مهم مي كند و آنها را به منبع يادگيري و وفاداري مشتري تبديل مي كند. درك بهتر اين جنبه هاي پيچيده مرتبط با مشتري، ما را با ابزار هاي بهتري براي رويارويي با يك بازار رقابتي و پراكنده رو به افزايش، مجهز ميكند، جايي كه كسري متعلق به هر حرفه اي هميشه با متخصصان جديدي كه هر روز هجوم مي آورند، به اشتراك گذاشته مي شود. اين امر كار در حوزه سلامت را به اميد كسب و حفظ فضاي حرفه اي به يك چالش روزانه تبديل مي كند. چگونه مي توان در كلينيك خود مشتريان وفادار داشت؟ براي پاسخ به اين سوال، ابتدا بايد درك كنيم كه وفاداري را مي توان به "رابطه پايدار و طولاني مدت بين پزشك و كاركنانش و مشتري" ترجمه كرد. در حال حاضر دستيابي به اين وفاداري روز به روز چالش برانگيزتر مي شود و نيازمند تلاش بيشتر و تخصصي تر خدمات بهداشتي درماني در برنامه ريزي و اجراي اقدامات و تلاش براي اين هدف خاص است. به اين ترتيب، سرمايه گذاري در حوزه CRM (مديريت ارتباط با مشتري)، كه در آن كلينيك نيز ابتكار عمل در ارتباط با مشتري را به عهده مي گيرد، بسيار مهم است. اين تماس ها با دقت در اهداف از پيش تعيين شده برنامه ريزي و اجرا مي شوند و در چارچوب قوانين و مقررات اخلاقي، سعي مي شود از طريق وفاداري مشتري، رابطه با مشتري را ادامه دهند. بنابراين، پارادايم سنتي در رابطه خدمات بهداشتي و مراجعين شكسته مي شود و در جايي كه قبلا فقط مشتري براي جستجوي خدمات پزشكي ابتكار عمل مي كرد، در اين مدل جديد خدمات نيز ابتكار عمل براي تماس با مراجعين را بر عهده مي گيرد. انتخاب يك عضو جديد براي عضويت در كاركنان وظيفه اي است كه به مهارت، تكنيك و خلاقيت زيادي نياز دارد. از استخدام تا گزينش، همه مراحل مهم هستند. انتخاب كانديد سهم اساسي خود را در رشد و موفقيت يا عدم موفقيت يك سرويس بهداشتي به همراه خواهد داشت، بنابراين انتخابي حياتي براي تعريف عملكرد خدمات است. انتخاب يك كانديد بر اين فرض استوار است كه رفتار آينده اين كارمند جديد همان چيزي است كه كلينيك به آن نياز دارد و به دنبال آن است. در اين مورد، ما در مورد پيش بيني آينده صحبت مي كنيم و اين يك كار بزرگ است كه براي انجام آن نياز به آمادگي فني بالايي دارد. كارمند يك درمانگاه نقطه اتصال بين مراجعه كننده و پزشك است. از طريق اين شخص بخش بزرگي از فرآيند ارتباط بين پزشك و بيمار به ويژه در مواردي كه زمان بندي مشاوره، معاينات و اقدامات انجام مي شود، انجام مي شود. بديهي است كه نمي توان تنها به اين موضوع ادامه داد، زيرا كار اين متخصصان پيچيده است و شامل تعداد زيادي از وظايف متنوع است كه عملكرد خدمات بهداشتي را ممكن مي كند. پيچيدگي فرآيند انتخاب بستگي به در دسترس بودن منابعي دارد كه خدمات بهداشتي ارائه مي كند. در كلينيك هاي كوچك و متوسط، تكنيكي كه بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد مصاحبه است. مطمئناً اين يك تكنيك بسيار مورد استفاده است، اما بايد به خوبي آماده شود تا به درستي اجرا شود و واقعاً نتايجي را نشان دهد كه به بهترين انتخاب در ميان نامزد ها كمك مي كند. براي تحقق اين امر لازم است مصاحبه به صورت مرحله اي انجام شود و اقدامات لازم براي توسعه و به كارگيري صحيح تكنيك انجام شود. در كلينيك، داشتن كادري آماده براي پذيرايي و ملاقات با مراجعان به روشي انساني، كارآمد و دقيق، مستلزم سرمايه گذاري در آماده سازي و ادامه آموزش آنها است. مفهوم آموزش مداوم بايد در برنامه ريزي اقداماتي كه هدف آنها آماده سازي كاركنان است وجود داشته باشد. يك تمرين وقت شناس نمي تواند نتايج طولاني مدت مورد نظر را به دست آورد. سرمايه گذاري در تداوم يادگيري و توسعه مداوم ضروري است. هنگام برنامه ريزي براي استراتژي ها در اين زمينه، مهم است كه حوزه هاي دانشي را كه در اين سرمايهگذاري وجود دارد، ايجاد كنيد، و اهميت توسعه مهارت هاي مورد نياز براي كار در گروه ها را به خاطر بسپاريد. بنابراين، مهم است كه توسعه كاركنان نه تنها در دانش فني مربوط به حوزه كاري بلكه در كار و زندگي مشترك به عنوان گروه نيز باشد. ابزارهاي بي شماري براي استفاده در هنگام آماده سازي كاركنان وجود دارد، اما ضروري است كه هر يك از اين گزينه ها با تكنيك هاي دقيقي كه امكان دستيابي به نتايج قابل قبول را فراهم ميكند، استفاده شود. در اين اثر نيز تأكيد بر اهميت تكثير دانش ضروري است. هر كارمند بايد هميشه دانشي را كه به دست آورده است با كاركنان به اشتراك بگذارد تا آموخته هاي خود را چند برابر كند. اگر در طول اجراي آموزش تكنيك كافي و برنامه ريزي مشخصي وجود نداشته باشد، سرمايه گذاري به هدر مي رود. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
|
|
[RSS ] [Weblog Themes By : viablog.ir] |